Olemme aloittaneet  työnimellä Neuvonen kulkevan tekoälykokeilun, jossa tekoäly tuodaan osaksi Kansalaisneuvonnan asiakaspalvelua.

Alkuvaiheessa Neuvonen on työhön perehdyttämisvaiheessa, jolloin opetamme sille vastauksia kansalaisten usein esittämiin kysymyksiin. Neuvonen palvelee alkuvaiheessa vain suomeksi. -> lue lisää

Palvelukanavat

Soita Kansalaisneuvontaan

0295 000(ma-pe 8-21, la 9-15)

Palvelu on suljettu sunnuntaisin ja arkipyhinä.

Sähköposti

Kysy sähköpostitse

palveluneuvoja@kansalaisneuvonta.fi

Kysy tekstiviestillä

Jos sinulla on puhe- tai kuulovamma, voit lähettää kysymyksesi tekstiviestinä numeroon

13145

Kirjoita kysymystekstin alkuun Kn. Puhelusta tai tekstiviestistä maksat vain operaattorisi paikallisverkko-, matkapuhelin- tai tekstiviestimaksun. Itse palvelu on maksuton.

Muita julkisia palveluja

Jos haluat etsiä tietoa itse viranomaisten verkkosivuilla, alla olevat linkit helpottavat tiedon etsintää.

Suomi.fi-tunnus

Kansalaisneuvonta auttaa Suomi.fi-palveluiden käytössä

Uudistunut Suomi.fi tarjoaa julkiset palvelut elämäsi tilanteisiin yhdessä osoitteessa.

Haluatko etsiä tietoa?

Haluatko asioida verkossa?

kela.fi poliisi.fi maistraatti.fi te-palvelut.fi vero.fi traficom.fi Myös asuinkuntasi voi tarjota sähköisiä asiointipalveluita – käy kuntasi verkkosivuilla.
Farssi

"Ei tehdä viranomaisasioinnista farssia"

Katso video
Draama

"Ei tehdä viranomaisasioinnista draamaa"

Katso video